torsdag 5 december 2013

Stulen jullista

 

Orkar inte så mycket ikväll så jag stjäl mej en jullista från Ergo som hon i sin tur snott någon annanstans. Enjoy och häng på...

1.Har du druckit säsongens första glögg än?
Gissa? :) Ja jag har redan hunnit dricka en del glögg. Skulle inte vilja säga att jag är less på det än men liiite har den första förtjusningen dalat.
Dock har jag inte druckit Årets glögg fr Blossa. Kört på säkra kort. Blossas starkvinsglögg, både rött och vitt och både den med rom och den med cognac i.

2.Gillar du att köpa julklappar?
Jag älskar att köpa julklappar. Att fundera ut julklappar. Att slå in julklappar. Att önska och att få julklappar.
Men jag avskyr ångesten, pengaångesten, och att man inte har råd med allt man köper.
Så i år kör vi en annan variant för första gången där vi alla köper till EN vuxen person var. Ja å så till barnen förstås. Födda och ofödda.
Plus en julklappslek som är jätterolig.

3.När brukar du julpynta?
Jag pyntar inte mkt alls. Adventstädar och byter gardiner i köket. Hänger upp stjärnor och sätter fram stakar till advent. De få tomtar jag äger åker fram då med.
Gran har vi ibland och den köps och kläs någon vecka max före jul i så fall.

4.Köper du mer julpynt för varje år?
Nåt går sönder, nåt tillkommer varje år. Mitt julpyntandee består ffa av ljus överallt och jag lägger ner en förmögenhet på stearinljus så här års. 

5.Hur klär du granen?
Som sagt, vi har inte gran varje år, vi har egentligen inte plats. Har vi gran är den självklart riktig. Tas in å kläs max en vecka innan julafton.

6.Hur firar du jul?
Lite olika beroende på om jag jobbar el inte.
Vi äter frukost, själv äter jag alltid gröt och knäckemacka med julskinka.
Innan tre kommer barnen med sina respektive och vi ser på Kalle Anka, dricker glögg och äter godis.
Därefter mat. Sen tomten. Å sen är alla HELT slut.

7.Julens ”måste” på julbordet?
Janson och köttbullar är allra viktigast. Å skinka då. 

8.Vilken är den bästa julfilmen?
Överlägset Love Actually (Favoritscenen bland många när kompisen visar bildspelet och den där enda gången bekänner kärleken till sin bästa polares fru.)

9.Bästa julgodiset?
Knäck!

10.Vad av allt juligt kan du vara utan?
Grönkål å syltor

11.Bästa jullåten?
Do they no it's christmas
Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Kan du verkligen vara utan ungarna och julklappar på julen???
    Antar att du svarade på vad av allt juligt du inte kan vara utan, eller...??
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Rolig lista, kanske lånar den jag med :)

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare